گرجیان ایران در تاریخ

گرجیان ایران قومی سخت کوش و سازنده (از تبار الله وردیخان گرجی که سازنده سی وسه پل اصفهان می باشد)

گرجیان ایران در تاریخ

گرجیان ایران قومی سخت کوش و سازنده (از تبار الله وردیخان گرجی که سازنده سی وسه پل اصفهان می باشد)

الفبای گرجی

 

آ

(مکان) დგილი

ب

ატონი(آقا)

گ

აგება(فهمیدن)

د

აბალი(کوتاه)

اِ

ზო(حیاط)

و

აშლი(سیب)

ز

ეგ(پس فردا)

ت

აფლი(عسل)

ای

ხვი(مرغابی)

ک

არგი(خوب)

ل

აქა(لکه)

م

ამა(پدر)

ن

ამგალი(داس)

اُ

თხი (چهار)

پ

აპა(پدر بزرگ)

ژ

ეჟვა(له کردن)

ر

ვა(هشت)

 

س

ად(کجا؟)

ت

ვინი(مغز)

او

ფროსი(رئیس)

پ

ასი(قیمت)

ک

ალი(زن)

غ

რუბელი(ابر)

ق

იდვა(خریدن)

ش

აბათი(شنبه)

چ

ემი(مال من)

تس

რემლი(اشک)

دز

მა(برادر)

تس

ერა(نوشتن)

چ

(چاه)

خ

(درخت)

ج

იბე(جیب)

ه

(آری ، بله)

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:02 ب.ظ

با تشکر و قدردانی از زحمات شما اقدامات شما در زمینه حفظ و نشر فرهنگ و زبان گرجی بسیار قابل ستایش و قدردانی است .لطفا اگر امکان دارد به اوزش مکالمه نیز ب

وحید از قم پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:07 ق.ظ http://qomestaan.blogfa.com

من چند تا نکته برام جا نیفتاد
1- دین گرجی ها
2- جمعیت گرجی ها در ایران
3- اینکه نعمت الله گرجی هم از تبار گرجی ها بود یا نه؟
اگه جواب بدین ممنون میشم

با سلام خدمت دوست گرامی
دین گرجی ها در ایران مسلمان و در گرجستان مسیحی
جمعیت گرجی ها در ایران دقیق نمی دانم
کارشناسان در مورد زبان گرجی در ایران معتقدند که اکثر آنهائی که پسوند گرجی دارند در اصل همان ریشه گرجی بودنشان را می رساند .
موفق باشید

لیلا دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ق.ظ

با تشکر

علیرضا چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:45 ب.ظ http://mysopel.blogfa.com

سلام من علیرضا هستم
جدیدا یه سایت گرجی درست کردم که کمی با مشکل کمبود مطلب روبه رو هستم اگه شما به من کمک کنید از تون تشکر می کنم.
http://mysopel.blogfa.com

سلام دوست گرامی تبریک از بابت ساخت سایتی که ساخته اید شما می توانید با ذکر لینک مطلب از مطالب وبلاگ اینجانب استفاده کنید .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:40 ب.ظ

با تشکر و قدردانی از زحمات شمادرصورت امکان فایل صوتی الفبا را هم بزارید و بقیه درس را ادامه بدهیدچون چندین بار رفتم نتوانستم حرف بزنم با تشکر omid128s@walla.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد