گرجیان ایران در تاریخ

گرجیان ایران قومی سخت کوش و سازنده (از تبار الله وردیخان گرجی که سازنده سی وسه پل اصفهان می باشد)

گرجیان ایران در تاریخ

گرجیان ایران قومی سخت کوش و سازنده (از تبار الله وردیخان گرجی که سازنده سی وسه پل اصفهان می باشد)

لغو یکجانبه سفر بدون ویزای ایرانی ها از سوی دولت گرجستان

"ایراکی وکوا" سخنگوی وزارت خارجه گرجستان در توضیح لغو یکجانبه سفر بدون ویزای ایرانی ها به خاک گرجستان گفته است که علت این تصمیم جدید دولت گرجستان نگرانی از گسترش روابط بازرگانی و استفاده ایران از سیسم مالی گرجستان برای دور زدن تحریم‌ها است.دولت گرجستان از روز اول ژوئیه (10 تیر) وزود بدون ویزای اتباع ایرانی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.


به گزارش عصر ایران به گزارش خبرگزاری فرانسه طبق اعلام وزارت خارجه گرجستان اتباع ایرانی از روز دوشنبه اول ژوئیه برای ورود به خاک گرجستان ملزم به تهیه ویزا هستند.

"ایراکی وکوا" سخنگوی وزارت خارجه گرجستان در توضیح لغو یکجانبه سفر بدون ویزای ایرانی ها به خاک گرجستان گفته است که علت این تصمیم جدید دولت گرجستان نگرانی از گسترش روابط بازرگانی و استفاده ایران از سیسم مالی گرجستان برای دور زدن تحریم‌ها است.


طبق توافق نظام لغو روادید بین ایران و گرجستان  اتباع دو کشور از ژانویه 2011 ( دی ماه 1390) می توانستند بدون روادید به کشور یکدیگر سفر کنند.


گفتنی است ماه گذشته هیاتی از وزارت خزانه داری آمریکا برای دیدار و رایزنی با مقامات تفلیس به این کشور سفر کردند . هدف سفر این هیات آمریکایی مذاکره درباره نگرانی های آمریکا از گسترش روابط تجاری و مالی تهران و تفلیس و استفاده تهران از سیستم مالی گرجستان برای دور زدن تحریم‌ها عنوان شد. 

در پی سفر این هیات آمریکایی مقامات گرجستان 150 حساب بانکی ایرانی را در این کشور مسدود کردند. 

گرجستان در دو سال گذشته تبدیل به مرکزی برای تجارت و ثبت شرکت های ایرانی شده بود و طبق آخرین آمارها هم اکنون بیش از 1500 شرکت ایرانی در این کشور به ثبت رسیده است.

هم اکنون بیش از 6 هزار ایرانی ساکن گرجستان هستند  و سالانه دهها هزار ایرانی توریست ایرانی برای بازدید از گرجستان راهی این کشور می شوند.


هنوز مقامات ایرانی به لغو یکجانبه قرار داد لغو روادید بین ایران و گرجستان واکنشی نشان نداده اند. 

لینک مطلب: http://goo.gl/yFSrXS

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد